top of page

מתי צריך להחליף את צמיגי הרכב?


החלפת צמיגי הרכב
החלפת צמיגי הרכב


אם תבדוק את לחץ הצמיגים שלך לפחות פעם בחודש כמומלץ, תקבל גם מושג לגבי המצב הכללי של הצמיגים שלך ומתי עליך להחליף אותם.


אנו ממליצים להשתמש במבחן 10 אגורות:

קח 10 אגורות והכנס את החלק העליון לאחד מחריצי הצמיגים. אם רק חלק קטן של המטבע נכנס, הגיע הזמן להחליף מיד את הצמיג שלך.

שקול להחליף בקרוב אם רק חצי מטבע נכנס. אם יותר מחצי מטבע נכנס אתה מצמיג תקין. השתמש במבחן 10 אגורות בכמה אזורים של כל צמיג כדי לקבל קריאה מדויקת יותר.


כיצד לבדוק את לחץ הצמיגים ברכב ולנפח צמיגים

אחת המשימות השוטפות ביותר בתחזוקת רכב היא לבדוק את לחצי הצמיגים ולנפח אותם לפי הצורך. זו הסיבה שמכוניות חדשות יותר כוללות נורות אזהרה על לחץ אוויר בצמיגים, או מערכות ניטור לחץ אוויר בצמיגים (TPMS), המאפשרות לך לדעת מתי יש לך צמיגים מנופחים פחות או יותר מדי (כאשר צמיג כלשהו איננו מנופח ב -25%).


לרכבים ישנים אין נורת אזהרה שימושית זו. לכן, אל תחכו לקרע כדי לבדוק או להחליף צמיג. השתמש במדריך זה כדי ללמוד כיצד לבדוק את הלחץ (PSI) של צמיגי הרכב שלך וכיצד לנפח אותם למפלס האוויר הנכון.


מדוע עליכם לבדוק את לחץ הצמיגים שלכם?

הסיבה מספר אחת מדוע עליכם לבדוק מעת לעת את לחץ הצמיגים שלכם היא בטיחות, אך יש גם סיבות כספיות וטיפול:

  • צמיגים עמידים יותר

  • טיפול ושליטה משופרים

  • סיכון מופחת לתאונות ופאנצ'רים

  • צריכת דלק טובה יותר

  • טביעת רגל פחמן מופחתת

  • יש צורך בלחץ תקין של הצמיגים (לפי המלצת היצרן) בכדי לנהוג בבטחה וביעילות.


כאשר הצמיגים שלך אינם מנופחים, הצמיגים שמנים יותר ומגדילים את שטח הפנים שלהם. זה גורם לייצור חום גבוה ולחיכוך נוסף עם הכביש שעלולה לגרום לעלויות דלק גבוהות יותר, פאנצ'רים, בלאי צמיגים ואובדן שליטה.


בנוסף לחששות הבטיחות, שמירה על ניפוח תקין של הצמיגים תפחית גם את השפעתך על הסביבה. כאשר הצמיגים מנופחים כראוי, תשלמו פחות עבור דלק, תחליפו את הצמיגים בתדירות נמוכה יותר ותשפרו את מרחק הטיפול והעצירה שלכם. אתה גם תרגיש טוב יותר בידיעה שאתה פולט פחות פחמן דו חמצני וחומרים מזיקים אחרים לאטמוספרה.


מהי רמת ה- PSI הנכונה?

ה- PSI המומלץ לצמיגי הרכב שלך נקבע על ידי יצרן הרכב וגודל הצמיגים המומלץ. שאלה אחת גדולה שאנו מקבלים היא האם עליכם לעקוב אחר רמת ה- PSI המומלצת על הצמיג עצמו או על רמת ה- PSI המומלצת המודפסת במדריך הבעלים שלכם או על הפלקט שבתוך קצה הדלת, דלת תיבת הכפפות או דלת הדלק.


אל תשתמש ב- PSI המרבי שמודפס על דופן הצמיג. זו לא רמת ה- PSI המומלצת. כמות הלחץ על הצמיג היא בדרך כלל הלחץ המרבי המותר. רמת ה- PSI הנכונה כמעט תמיד פחות ממה שאתה רואה מודפס בצד הצמיג. ניפוח יתר עלולה להוביל להתמודדות גרועה, התחממות יתר ופאנצ'רים. מעל 40PSI היא רמה מסוכנת עבור רוב הרכבים!


ודא שאתה משתמש תמיד ב- PSI המומלץ כפי שמופיע במדריך הבעלים שלך ואל תעבור יותר מ -5PSI ברמה המומלצת. אתה צריך לוודא, עם זאת, כי הצמיגים שלך מתאימים לרכב שלך. אתה יכול לעשות זאת על ידי בדיקת הוראות שימוש ברכב או הפלקט שנמצא בחלק הפנימי של דלת הנהג, תא הכפפות או דלת הדלק.


רוב המלצות לחץ הצמיגים לרכב נעות בין 30-35 PSI.


באיזו תדירות עלי לבדוק את לחץ הצמיגים?

רבים שואלים מתי הזמן והתדירות המתאימים לבדיקה וניפוח צמיגי רכב.

רוב יצרני הצמיגים והרכבים יגידו שעליך לבדוק את לחץ הצמיגים שלך לפחות פעם בחודש, או בכל נסיעה שנייה למשאבת הדלק. הצמיגים שלך יאבדו בסביבות 1 PSI לכל חודש שעובר.


למרבה הצער, לא תשובה אחת תתאים לכל סיטואציה. ישנם מספר גורמים המשפיעים על התדירות שבה עליך לבדוק את לחץ הצמיגים שלך, כולל:

  • מזג האוויר (שינויים עונתיים חמים וקרים)

  • תדירות נסיעה ומרחק

  • משקל נשא או נגרר

  • האם ידעת שלכל ירידה של 10 מעלות בטמפרטורה אתה מאבד 1 קילו לחץ?


אם יש לך שסתום דולף או פנצ'ר קטן, תאבד את לחץ האוויר הרבה יותר מהר. זו עוד סיבה מדוע כדאי לבדוק לעתים קרובות את לחץ הצמיגים על כל הצמיגים.


מכיוון שלחץ הצמיגים משתנה כל הזמן, חשוב לבדוק זאת מעת לעת (לפחות פעם בחודש) ולהוסיף אוויר לפי הצורך.


כיצד לבדוק את לחץ הצמיגים

קל מאוד לגלות את לחץ הצמיגים של הצמיגים שלך. כל מה שאתה צריך זה מד לחץ. רק וודא שאתה בודק את הצמיגים שלך כשהם קרים יחסית. אם תבדוק את לחץ הצמיג שלך לאחר נסיעה ארוכה, תקבל קריאה לא מדויקת מכיוון שחום יגביר את קריאת לחץ האוויר בצמיג.


למרבה הצער, לא כל מדי הלחץ נוצרים שווים. חלקם טובים יותר מאחרים. אנו ממליצים להשקיע כמה שקלים נוספים לקורא דיגיטלי. מד אמין יהיה שווה את ההשקעה. אתה יכול גם לבדוק את לחץ הצמיגים שלך ברוב תחנות הדלק או בתי מלאכה לרכב.


להלן השלבים לבדיקת לחץ הצמיגים שלך:

בדוק את לחץ הצמיגים כאשר הצמיגים קרים - הדבר הראשון בבוקר הוא הטוב ביותר. אם נהגתם זמן מה, תרצו להמתין מספר שעות לפני שתבדקו את לחץ הצמיגים.

הסר את המכסים לשסתום האוויר של הצמיגים שלך (שמור אותם במקום בטוח, כמו הכיס שלך).

הנח את מד לחץ הצמיג על שסתום האוויר בחוזקה כדי לקבל קריאה.

קח את קריאת לחץ הצמיגים 1-3 פעמים כדי להשיג ממוצע טוב ולהפחית את הסיכון לחריגות.

בדוק את קריאת מד לחץ האוויר בצמיגים מול רמות ה- PSI המומלצות המומלצות על ידי היצרן.

הוסף מעט אוויר עד שתגיע לרמת PSI המומלצת.

אם הקריאה היא מעל לרמת ה- PSI המומלצת, לחץ כלפי מטה על שסתום האוויר כדי לשחרר אוויר. בדוק שוב את לחץ הצמיג. שחרר יותר אוויר במידת הצורך. אם אתה משחרר יותר מדי אוויר, אתה תמיד יכול להוסיף קצת אוויר בחזרה.

זה ייקח לך רק כמה דקות לבדוק את לחץ האוויר של צמיגי הרכב שלך. ברגע שתחזיר את לחץ הצמיגים לרמות המומלצות, תתחיל לחוות את הבטיחות ואת החיסכון הכרוך במשימת התחזוקה הרגילה הזו.


כיצד לנפח צמיגים

להלן השלבים להוספת אוויר לצמיגים:


הסר את מכסי גזע השסתום על כל הצמיגים שלך (שמור אותם במקום בטוח, כמו הכיס שלך).

השתמש במשאבת אוויר למילוי הצמיגים, עבור לתחנת הדלק המקומית שלך עם משאבת אוויר.

נפח את הצמיגים שלך כשהם קרים. אם נסעתם יותר מכמה קילומטרים, תרצו להמתין עד שיהיה להם קר. הזמן הטוב ביותר למלא את הצמיגים הוא הדבר הראשון בבוקר.

בדרך כלל ניתן להגדיר את רמת ה- PSI הרצויה במכונה בתחנת הדלק (כנראה בסביבות 30-35 PSI). אם למשאבת האוויר של תחנת הדלק המקומית שלך אין יכולת זו, יהיה עליך למלא את הצמיג, לבדוק את הלחץ בעזרת המד שלך ואז להוסיף או לשחרר אוויר לפי הצורך. בחלק משאבות האוויר יהיה מד לחץ צמיגים מובנה. לאחר הגדרת רמת ה- PSI. הביאו את קצה שסתום האוויר לשסתום הצמיגים הקרוב ביותר שלכם (או לצמיג הנמוך ביותר). החזק אותו בחוזקה כנגד השסתום כשאתה מאזין לאוויר הממלא את הצמיג.


תן למשאבה קצת זמן למלא את הצמיגים שלך. אם תגדיר מראש את ה- PSI במכונה עצמה, תשמע רעש צפצוף חזק כאשר מגיעים ל- PSI הרצוי. אם לא, מלא את האוויר למשך 5-10 שניות ואז בדוק את לחץ הצמיגים באמצעות מד הלחץ שלך. בדוק את לחץ האוויר תוך כדי מילוי או שחרר אוויר לפי הצורך.


אם תעבור על ה- PSI המומלץ, תוכל לשחרר אוויר מהצמיג על ידי לחיצה על סיכת השסתום המרכזית בעזרת מד הצמיגים שלך או כלי דומה (ציפורן יכולה גם לעשות את העבודה). שחרר את האוויר במרווחים קטנים ובדוק את הלחץ תוך כדי תנועה.

לאחר שהגעתם ללחץ הרצוי, וודאו כי בדקו שוב את כל הצמיגים באמצעות מד הלחץ שלכם. אם הכל בסדר, סיימת להוסיף אוויר.

זכור את מכסי השסתום האלה שאמרנו לך לשמור על בטיחותך. זכור, ירידה אחת בלבד ב- PSI יכולה להוריד את קילומטראז' הדלק שלך בכ- 0.2%. על כל 3-4 יחידות PSI שהצמיג שלך איננו מנופח, אתה שורף בערך 1% יותר דלק.


אם הצמיגים שלך דלים, כנראה שיש לך נזילה. הוסף אוויר ובדוק אם אתה יכול להסתובב בלי שהלחץ יירד. אם אתה שומע אוויר בורח מהצמיג בזמן שאתה מתמלא, אז הגיע הזמן להחליף את הצמיג.


276 צפיות0 תגובות
bottom of page