top of page

איזה מצבר מתאים לרכב שלי

תוחלת חיים של מצבר רכב היא 3-5 שנים בהתאם לאופי הנסיעות ותנאי האקלים. להלן מספר טיפים למה להיזהר כשאתם קונים מצבר חדש לרכב שלכם.


גודל סוללה

מצברים לרכב מחולקים לגדלים קבוצתיים המציינים את אורך, רוחב וגובה המצבר. אתה יכול לברר את גודל הסוללה הנדרש על ידי עיון במדריך הבעלים או התייעצות עם המכונאי שלך. גודל הסוללה הנכון הוא זה שמתאים בצורה מושלמת למגש הסוללה המאבטח את הסוללה ומונע נזק הנובע מרעידות.


רעננות סוללה

רעננות הסוללה מסומנת על תאריך שמוטבע על ראש המצבר. התאריך מייצג את החודש והשנה הו יוצר המצבר לרכב. לעולם אל תרכשו סוללה מעל גיל חצי שנה מיום הייצור. שימו לב שמצבר לרכב שגילו מעל חצי שנה נמכר במבצעים ובמחיר נמוך. במקרה של מצבר לרכב המשמעות בקניית מצבר ישן וזול שהוא פשוט יחזיק פחות זמן כך שבסופו של דבר לא תחסכו כסף.

איזה מצבר מתאים לרכב שלי
איזה מצבר מתאים לרכב שלי

קיבול רזרבי (RC)

הכוונה היא לפרק הזמן שהסוללה יכולה לפעול בכוחות עצמה ללא המנוע ולפני פריקה. מצבר בעל יכולת רזרבי גבוהה עוזר למכונית במצבים קשים כמו מנוע שאינו תואם, תקלה באלטרנטור והשארת אורות דולקים בטעות. אם אתם נותים לשכוח אורות דולקים כדאי לשקול קנייה של מצבר לרכב בעל קיבול רזרבי גדול.


דרישת כוח

מצבר לרכב מיצר אנרגיה וכדי להניע רכב צריך מצבר בעל מגברי ארכובה קרים (CCA) או מגברי ארכובה (CA). מגברי ארכובה הם האנרגיה הנדרשת להתנעת רכב בטמפרטורות של 0 מעלות צלזיוס ואילו מגבר ארכובה קר מצביע על יכולתה של המצבר להניע מכונית בטמפרטורה של 18- מעלות צלזיוס. CA חל על אקלים חם, וסוללות עם CA גבוה יותר מומלצות.


תחזוקה

ישנם שני סוגי מצברים, מצבר לרכב עם תחזוקה מועטה ומצבר לרכב נטול תחזוקה. מצבר הרכב ללא תחזוקה אטום בדרך כלל והאלקטרוליט הנוזלי יכול לפעול לאורך חיי הסוללה ללא צורך בהחלפה. סוללות בעלות תחזוקה נמוכה אינן אטומות עם מכסים המאפשרים להוסיף מים מזוקקים מדי פעם. אם אתם לא רוצים להתעסק עם התחזוקה של המצבר לרכב העדיפו מצברים נטול תחזוקה.


מצבר לרכב אטום (לעיתים נקרא מצבר יבש) אינו דורש כל תחזוקה, אך לרוב אינו אידיאלי באקלים חם כמו בארץ, מכיוון שאי אפשר להוסיף לו מים בכדי לשמור את המצבר קר. לעומת זאת, במצבר לרכב שאינו אטום (לעיתים נקרא מצבר רטוב) יש מכסים המאפשרים תוספת מים, מה שהופך אותם למועדפים לשימוש במהלך הקיץ או בכל אקלים שחווה באופן קבוע טמפרטורות גבוהות מאוד.


למצברים שאינם אטומים (מצברים רטובים) יש פקקי פלסטיק שאותם יש לפתוח אחת לחצי שנה ולבדוק את מפלס הנוזל, שמורכב ממים מזוקקים וחומצה גופרתית. מפלס הנוזל חייב לכסות את הלוחות שבמצבר, אך לא מעבר לכך. אם חסר נוזל, יש להוסיף מים מזוקקים למצבר (ולא מים מינרלים או מי ברז).

במצברים אטומים(מצברים יבשים) יש ברוב המקרים חלונית אינדיקציה המשנה את צבעה אם המצבר מתחיל להיחלש. כמו כן מומלץ לנקות באמצעות מים חמים את המגעים בנקודות החיבור של המצבר (מינוס ופלוס) ובחורף לרסס מעט שמן בנקודות אלה.

אחריות

מומלץ לשקול אחריות ולבחור בסוללה עם תקופה ארוכה של החלפה בחינם. תקופות האחריות נמדדות על ידי נתון המשלב את תקופת ההחלפה החופשית ואת התקופה היחסי. התקופה היחסי מאפשרת החזר חלקי של סכום הרכישה של הסוללה לתקופה מוגבלת.


סוג ומיקום ההדקים

מיקום המסוף החיובי משפיע על קוטביות המכונית וקיים סיכון לקצר אם המסוף החיובי מתקשר עם מעטפת המתכת של המכונית. לכן חשוב מאוד לבדוק באיזה צד נמצא ההדק החיובי בין אם ימינה או שמאלה בהתאם לסוג המכונית. ודא שההדקים הם במיקום הנכון (האדום חיובי) ושהסוללה מוברגת היטב.


אמפר שעה (Ah)

הכוונה היא לכמות החשמל שהסוללה יכולה לאחסן (קיבולת). אמפר שעה (Ah) גבוה יותר פירושו שהסוללה יכולה לשמור על עומס לאורך זמן ולכן הסיכוי שהסוללה תיגמר פחות.


חיי סוללה

תוכלו לבדוק את חיי הסוללה של הסוללה הנוכחית שלכם בחנות חלפים לרכב או חשמלאי רכב. זה יעזור לכם לדעת אם אתם זקוקים לסוללה חדשה או סתם להליך תחזוקה.


ניסיון קודם

לפני שקונים סוללה, שקול את החוויה הקודמת שלך עם סוג הסוללה. עדיף סוללה ששימשה אותך במשך יומן ללא בעיות, ותמיד תוכל להשוות חוויה זו עם חברים.

692 צפיות0 תגובות
bottom of page