top of page

מזגן ברכב לא מקרר - כל הסיבות


מזגן הרכב
מזגן הרכב

זה קיץ, מה שאומר שיש מזג אוויר חם מחוץ לרכב שלך ומזגן עובד על המקסימום בתוך הרכב שלך. ורוב הסיכויים שבזמן שאתה הכי זקוק למיזוג הרכב שלך הוא כשהוא נפסק ומתחיל לנשוף אוויר קר או אפילו חם. אז למה מיזוג האוויר ברכב שלכם לא קר?


להלן שישה מהגורמים הסבירים ביותר לכך שהמיזוג שלך אינו קר.


דליפת גז פריאון

גז פריאון הוא הקירור הכימי שמקרר את האוויר החם לפני שהוא מועף חזרה לרכב שלך. מכיוון שמערכות מיזוג האוויר של ימינו יכולות להיות עדינות מאוד וזקוקות לכמות ספציפית של פריאון להפעלה, נזילה במערכת יכולה להיות נושא רציני.


הדליפה יכולה להיות מצינור פגום, אטם רופף או סתם חיבור רופף. כדי לתקן זאת, עלינו למצוא את החלקים הדולפים, לתקן או להחליף אותם ואז לטעון את המערכת באמצעות פריאון.


אפילו המזגנים הטובים ביותר עלולים לאבד מעט קירור במשך מספר שנים, בדרך כלל כל כך לאט שלעולם לא מבחינים בהבדל. ואולי אף פעם לא תבינו שיש הבדל של יותר ממידה או שתיים בטמפרטורה הנמוכה של המזגן ברכב.


אבל אם אתה שם לב שבמיזוג האוויר ברכב שלך לא קר, ייתכן שיהיה לך פחות פריאון. למעשה, זה אחד הגורמים השכיחים ביותר לכך שהמזגן לרכב שלך לא יהיה קר כמו שצריך.



דלת תערובת האוויר שלך תקועה

כשאתה מחמם את המכונית שלך, אוויר חם שזורם מעל המנוע שלך נכנס למכונית שלך. כשאתה מפעיל את מיזוג האוויר ברכב שלך, ומנסה לקרר את המכונית שלך, משהו שנקרא "דלת תערובת האוויר" מתנדנד על פני מערכת האוורור שלך כדי לסגור את האוויר החם שנכנס לרכב שלך ולאפשר את האוויר הקר ממערכת מיזוג האוויר לנשוף פנימה.


לפעמים דלת תערובת האוויר נתקעת, וכשזה יקרה, פשוט תמשיכו לקבל אוויר חם, לא משנה כמה שאר מערכות המזגן לרכב שלכם פועלות.


תיקון דלת ערובת האוויר לעיתים קרובות אינו דורש חלקים חדשים, אך יכול להיות קשה להגיע אליו, מכיוון שהוא נמצא עמוק מאחורי לוח המחוונים.


מדחס המזגן אינו מופעל

הלב של כל מערכת מיזוג אוויר הוא מדחס שתפקידו לדחוס את גז הפריאון. כאשר גז הפריאון מתרחב מאוחר יותר, נהיה קר מאוד. אוויר שננשף על פני מתכות מלאות בגז פריאון קר גורם לאוויר להתקרר במהירות.


אם המדחס שלך לא עובד, האוויר לא יתקרר. והמדחס שלך אולי לא עובד בגלל רמות פריאון נמוכות, בעיה חשמלית או מנוע מחומם יתר על המידה.


מעבה חסום או שבור

תפקיד הקבל הוא להפוך את גזי הפריאון חזרה לנוזל. אם הקבל נחסם על ידי פסולת או ניזוק, קירור הקירור לא יזרום. כשזה קורה, לא תקבל אוויר קר או אפילו קריר שנשף מהמזגן שלנו.


בעיות חשמל

ייתכן גם שיש סיבה מאוד פשוטה שמזגן הרכב שלך אינו קר, וזה חשמלי. חלק מחלקי מערכת המזגן שלך, כולל המדחס שלך, הם חשמליים. ומשהו פשוט כמו נתיך שרוף יכול לגרום לו להפסיק לעבוד.


1,279 צפיות0 תגובות
bottom of page