top of page

ברידג'סטון, מישלן, גודייר, קונטיננטל או פירלי - איזה מותג צמיגים לקנות?

אחרי שהחלטנו שצריך להחליף את צמיגי הרכב והבנו איך לקרוא את גודל הצמיג הרצוי. במדריך זה נסקור את הצמיגים של המותגים הגדולים מישלן, פירלי, גודייר וקונטיננטל. כמו גם אנו נותנים העצות לתשובה לשאלה: אילו צמיגים עלי לקנות? לאחר קניית צמיגים חדשים, לא לשכוח לבצע איזון גלגלים וכיוון פרונט.


אילו חברות מייצרות את הצמיגים הטובים ביותר?

מותגי הצמיגים הגדולים הם אלה שמציעים צמיגי 'פרימיום'. לעתים רחוקות הם הזולים ביותר, אך הם מציעים צמיגים באיכות טובה ויכולים להחזיק זמן רב יותר מאלה שהם זולים יותר. מותגי הפרימיום מציעים גם צמיגים מומחים לדגמי ביצועים ולשימוש בתנאי שלג/מזג אוויר.

ברידג'סטון, מישלן, גודייר, קונטיננטל או פירלי
ברידג'סטון, מישלן, גודייר, קונטיננטל או פירלי

העצה שלנו לצמיגים היא לקנות את הטוב ביותר שאתה יכול להרשות לעצמך. אל תחסכו באיכות - צמיגים כל כך חיוניים בכל מה שקשור לבטיחות. רבים נוטים להמעיט בחשיבות של הצמיגים ברכב, אבל למעשה זהו אחד החלקים החשובים ביותר ברכב מבחינת בטיחות.


הצמיג אחראי על אחיזת הכביש של הרכב הן ביציאה מהמקום ובבלימה והן בסיבובים, והוא צריך לעמוד בתנאים משתנים של עומס, חום, מזג אוויר, תנאי דרך ומהירות, שמשפיעים בצורה ישירה ועקיפה על תקינותו, בטיחותו, בטיחות כלי הרכב וחשוב מזה, בטיחותם של הנוסעים בכלי הרכב.


כשמדובר בהתאמת הצמיגים הנכונים, וודא שאתה בוחר גרסאות לאלו המומלצות בספר השירות שלך. התאמת צמיגים שגויים עלולה להשפיע לרעה על התנהלות מכוניתך.


הצמיגים נמדדים באחיזת כביש יבש, כביש רטוב וכמות הרעש הנמדד בדציבלים שהצמיג מיצר בזמן נסיעה.

צמיגים של מותגי תווית יכולים לתת לך היגוי טוב יותר כשמדובר בצמיגים זולים. כאשר משווים מותגי תווית למותגי פרימיום חלקם יתנו אחיזה טובה ביובש, למשל, אך זה יהיה על חשבון קריטריונים אחרים, כמו רעשי כביש או היגוי פחות טוב בכביש רטוב או בזמן פניה.


מה זה תווית צמיגים ואיך זה עובד?

תווית צמיגים
תווית צמיגים

על פי כללי האיחוד האירופי הנוכחיים, הצמיגים נמדדים לפי רעש, עמידות גלגול וביצועי מזג אוויר רטובים כשהם חדשים ובדרך כלל בעלי עומק דריכה של 7 מ"מ. הדירוגים, המתפרשים על פני A - F, מצביעים על מרחק בלימה רטוב של שלושה מטרים בין כל קטגוריה. משמעות הדבר היא שמכונית עם סט צמיגים בעלי דירוג A תהיה קצרה ב-18 מטר מאחת בצמיגי F.


עם זאת, מישלן אומרת כי מערכת האיחוד האירופי אינה אמינה מכיוון שמרחקי הבלימה הרטובים יכולים להשתנות באופן דרמטי ככל שהצמיגים נשחקים.


"אנו רוצים תקן ביצוע מינימלי לכל הצמיגים. המשמעות היא בדיקת צמיגים כשהם חדשים (7 מ"מ) וכאשר הם שחוקים עד לגבול ה -1.6 מ"מ. " אמרה סיריל רוגט, מנהלת תקשורת טכנית של מישלן.


"תרכובות הצמיגים ורמות הביצוע משתנים עם הזמן וזה יכול להיות מאוד קשה לנהגים להבין כמה אחיזה רטובה הם יקבלו מצמיג כשהוא יישחק. כמו כן גם צריכת הדלק משתנה ומערכת תיוג שחוקה תקל על כולם להבין את ביצועי הצמיגים לכל החיים. יש לנו כבר תוכניות ליישם מערכת כזו לכל המוצרים שלנו."


צמיגי ברידג'סטון (יפן)

צמיגי ברידג'סטון
צמיגי ברידג'סטון

קבוצת ברידג'סטון מספקת מגוון רחב של צמיגים ללקוחות ברחבי העולם, כגון צמיגים לרכבי נוסעים, משאיות ואוטובוסים, מטוסים, רכבי בנייה וכרייה, אופנועים וכו'. נכון לשנת 2017, החברה היא יצרנית הצמיגים הגדולה ביותר בעולם, ואחריה מישלן (צרפת), גודייר (ארצות הברית), קונטיננטל (גרמניה) ופירלי (איטליה).


לקבוצת ברידג'סטון היו 181 מתקני ייצור ב 24 מדינות נכון ליולי 2018. למרות השם האנגלי/אמריקני, ברידג'סטון היא למעשה חברה יפנית שנוסדה בראשית שנות השלושים. היא מחזיקה גם במותג Firestone והיא יצרנית הצמיגים הגדולה בעולם.


החברה ידועה במגוון רחב של צמיגי קיץ וחורף, כולל המותגים פוטנזה וטורנזה.


צמיגי מישלן (צרפת)

צמיגי מישלן
צמיגי מישלן

מישלן היא אחת מחברות הצמיגים הוותיקות בעולם ונותרה אחת הגדולות לצד גודייר וקונטיננטל. מישלן היא יצרנית צמיגים צרפתית הממוקמת בקלרמונט-פרנד ברובע אוורן בצרפת. זהו יצרן הצמיגים השני בגודלו בעולם אחרי ברידג'סטון וגדול יותר מגודייר וקונטיננטל. היא מייצרת צמיגים לכל מיני כלי רכב - זו הייתה החברה שייצרה את הצמיגים עבור קונקורד. בנוסף למכירת צמיגים תחת מותג מישלן משלה, היא מחזיקה גם ב- BFGoodrich, Kleber, Tigar, Riken ו- Kormoran.


הקמע שלה - Bibendum - היה לוגו החברה כבר מההתחלה. אולי אתה מכיר אותו טוב יותר כ"איש מישלן". כיום, פריטי אספנות של איש מישלן מבוקשים מאוד, במיוחד אלה מלפני שנות השבעים, עם שלטי פרסום ופריטי קידום מכירות שהופכים לאספנות במיוחד.


צמיגי גודייר (ארה"ב)

צמיגי גודייר
צמיגי גודייר

גודייר היא אחת מיצרניות הצמיגים הגדולות והידועות ביותר. חברת Goodyear Tire & Rubber היא חברת ייצור צמיגים רב לאומית אמריקאית שנוסדה בשנת 1898 על ידי פרנק סייברלינג וממוקמת באקרון, אוהיו.


היא מוכרת צמיגים במגוון רחב של שמות, כולל המותגים Eage, EfficientGrip ו- Ultragrip.


צמיגי קונטיננטל (גרמניה)

צמיגי קונטיננטל
צמיגי קונטיננטל

קונטיננטל ממוקמת בהנובר, סקסוניה התחתונה, גרמניה. קונטיננטל היא יצרנית הצמיגים הרביעית בגודלה בעולם. קונטיננטל הוקמה בשנת 1871 כיצרנית גומי, Continental-Caoutchouc und Gutta-Percha Compagnie.


בין היתר, הם מוכרים צמיגים תחת המותגים EcoContact, PremiumContact ו- WinterContact.


צמיגי פירלי (איטליה)

צמיגי פירלי
צמיגי פירלי

פירלי היא חברה רב לאומית הממוקמת במילאנו, איטליה. החברה היא יצרנית הצמיגים החמישית בגודלה מאחורי ברידג'סטון, מישלן, קונטיננטל וגודיייר.

פירלי היא עוד חברת צמיגים שקיימת בדיוק כמו מכוניות עצמן. יחד עם מישלן. קונטיננטל, ברידג'סטון וגודייר.


החברה ידועה בייצור "לוח השנה של פירלי", אותו הוא עושה מדי שנה מאז 1967.

היא מוכרת צמיגים תחת השמות P Zero, Cinturato, Winte Sottozero ו- Scorpion.


צמיגי דנלופ (אנגליה)

צמיגי דנלופ
צמיגי דנלופ

דנלופ הוא מותג צמיגים שבבעלות חברות שונות ברחבי העולם. נוסדה על ידי חלוץ הצמיגים הפנאומטיים ג'ון בויד דנלופ בבירמינגהם, אנגליה בשנת 1889, בבעלותה ומופעלת על ידי חברת הצמיגים והגומי של גודייר בצפון אמריקה, אירופה, אוסטרליה וניו זילנד.


צמיגי הנקוק (דרום קוריאה)

צמיגי הנקוק
צמיגי הנקוק

צמיגי הנקוק Hankook Tire הינה יצרנית צמיגים דרום קוריאנית שבסיסה בסיאול, דרום קוריאה. Hankook Tire היא חברת הצמיגים השביעית בגודלה בעולם.



צמיגי קופר (ארה"ב)

צמיגי קופר
צמיגי קופר

חברת קופר טייר וגומי הינה חברה אמריקאית המתמחה בתכנון, ייצור, שיווק ומכירה של צמיגי רכב ומשאיות חלופיים. המטה שלהם נמצא בפינדליי, אוהיו, ארצות הברית.



צמיגי פיירסטון (ארה"ב)

צמיגי פיירסטון
צמיגי פיירסטון

חברת פיירסטון צמיגים וגומי היא חברת צמיגים אמריקאית שהוקמה על ידי הארווי פיירסטון בשנת 1900, בתחילה כדי לספק צמיגי תיל צדדיים מלאים למכשירי כיבוי אש, ובהמשך צמיגים פניאומטיים לעגלות וצורות אחרות של תחבורת גלגלים שהיו קיימים באותה תקופה.


צמיגי נקסן (דרום קוריאה)

צמיגי נקסן
צמיגי נקסן

תאגיד הצמיגים Nexen הוא יצרן צמיגים שמשרדו נמצא ביאנגסאן, דרום גיונגסנג ובסיאול שבדרום קוריאה. הוקם בשנת 1942.





צמיגי BFGoodrich (ארה"ב)

צמיגי BFGoodrich
צמיגי BFGoodrich

חברת BFGoodrich היא חברת צמיגים אמריקאית. BFGoodrich הייתה יצרנית הצמיגים האמריקאית הראשונה שייצרה צמיגים רדיאליים.




צמיגי יוקוהמה (יפן)

צמיגי יוקוהמה
צמיגי יוקוהמה

יוקוהמה הוא מותג צמיגים יפני מפורסם שנוסד בשנת 1917. בשנת 1969 הרחיבה יוקוהמה את פעילותה לארצות הברית.


2,984 צפיות0 תגובות
bottom of page