top of page

טיפים לשמירה על הבלמים זמן רב יותר

הרגלי נהיגה טובים מובילים לבלמים טובים. רוב הגורמים לשחיקה מוקדמת של הבלמים קשורים כולם לאופן הנהיגה. אבל זה לא יהיה הוגן אם לא נגיד, ישנם גם גורמים אחרים שיכולים לגרום לבלם המכונית שלכם להישחק. אז הנה כמה עצות שאתם יכולים לזכור כדי לתת מנוחה לארנק וגם לבלמים של המכונית.


אל תשבו על הזנב של הרכב לפניכם

אתם חושבים שלשבת על הזנב של הרגב שלפניכם עשוי להביא אותם ליעד מהר יותר? כנראה שלא. אז מה זה לשבת על הזנב? כאשר אתם נוסעים צמוד מאוד למכונית שלפניכם. כאשר אתם יושבים על הזנב של הרכב שלפניכם, צריכת הדלק עולה בנוסף אתם עלולים להתנגש במכונית שלפניכם. כדי להימנע מתאונת דרכים בעקבות בלימת חירום של המכונית שלפניכם, אתם צריכים לבצע בלימת חירום. בלימה חירום קשה ומהירה שוחקת את הבלמים של המכונית. אז עדיף להיגמל מההרגל המעצבן הזה. אלא אם כן אתם נהנים לבזבז כסף על החלפות בלמים תכופות.

אל תשבו על הזנב
אל תשבו על הזנב

הקפידו לחליף נוזל בלמים כל 2-3 שנים

ברוב המכוניות, גם שלכם יש בלם הידראולי. כשדורכים על הבלם, הרכב נעצר כתוצאה מהלחץ בנוזל הבלמים. מערכת הבלמים אטומה לחלוטין כדי לשמור על לחץ זה. עם זאת, נוזל הבלמים מתחמם מעת לעת. כתוצאה מכך, יצטברלחות במאגר נוזל הבלמים. הצטברות לחות זאת עלולה לפגוע בחלקים במערכת הבלימה ואף לגרום להחלדה.


על מנת למנוע זאת, הקפידו לשטוף את הבלמים ולבדוק נוזל בלמים בכל פעם שאתם מחליפים את שמן המנוע של המכונית שלכם.

החלפת נוזל בלמים
החלפת נוזל בלמים

אל תשתמשו ברגל שמאל לבלמים

במהלך החיים אנו מסגלים לעצמו כמה הרגלי נהיגה רעים. חלק מההרגלי הנהיגה ממש מסוכנים. אחד מההרגלים הרעים האלה הוא להשתמש ברגל שמאל כדי ללחוץ על דוושת הבלמים. אתם עלולים לפגוע בטעות בדוושת הגז תוך כדי דריכה על דוושת הבלמים.


לחיצה על דוושת הגז ודוושת הבלם בו זמנית גורמת לחיכוך רב במערכת הבלימה וקיצור חיי הבלם שלכם. לכן, כשזה מגיע לבלימה עשו לכם הרגל להיצמד לרגל ימין.

אל תבלמו עם רגל שמאל
אל תבלמו עם רגל שמאל

האטו לפני שאתם עוצרים

דרך נוספת לשמור על הבלמים של המכונית שלכם במצב תקין היא על ידי האטה לפני שאתם עוצרים. מערכת הבלימה פועלת על ידי הפיכת כוח לאנרגיית חום. וכאשר האנרגיה משתחררת כחום הרכב עוצר. אז אם אתם עוצרים את המכונית שלכם כשהיא נעה במהירות של 100 קילומטרים לשעה, הבלמים של הרכב יצטרכו להפוך כמות גדולה בהרבה של אנרגיה לחום. זה גם אומר שרפידת הבלמים של המכונית שלכם תתבלה הרבה יותר מהר. נסו להאט מעט לפני בלימה.

האטו לפני עצירה
האטו לפני עצירה

אל תעמיסו את המכונית שלכם

ככל שמכוניתך כבדה יותר כך תוחלת החיים של הבלם תהיה קצרה יותר. כאשר אתם צריכים לגרום למכונית שלך לעצור, אתם מפעילים את הבלמים. אבל אם המכונית כבדה, הבלמים יצטרכו להתאמץ הרבה יותר כדי לגרום למכונית לעצור. לכן, עשו טובה לבלמים והימנעו מהעמסת יתר של תא המטען של המכונית.

אל תעמיסו את הרכב
אל תעמיסו את הרכב

השתמשו בבלימת מנוע

אם לרכב שלכם יש תיבת הילוכים ידנית אתם יכולים להשאיר אותו במהירויות נמוכות יותר תוך כדי ירידה במידרון. אנחנו קוראים לזה בלימת מנוע. אם אתם שמים את המכונית שלכם על הילוך נמוך יותר בזמן ירידה בגבעה, לא תצטרכו לדרוך על דוושת הבלם. לכן, יותר זמן מנוחה עבור הבלמים שלכם. בטווח הארוך, לא תצטרכו לתקן את הבלמים, לעתים קרובות כל כך.


כאשר אתם מבצעים טיפול תקופתי לרכב, בדקו גם את עובי רפידת הבלם. אם הוא שחוק אתם בהחלט צריכים להחליף ברפידת בלם חדשה. וזכרו לקנות תחליף באיכות טובה.

השתמשו בבלימת מנוע

עקובו אחר העצות האלה והפיקו את המרב מהבלמים של המכונית שלכם. בלמים טובים מבטיחים שהנסיעה שלכם תהיה חלקה ובטוחה.

1,276 צפיות0 תגובות
bottom of page