top of page

מידות צמיגים

עם הסבר קטן קל להבין מה המשמעות של כל האותיות והמספרים בדופן הצמיג שלך. המספרים הם אינדיקטורים לגודל, סוג וביצועי הצמיג. התקנת הצמיגים הנכונים ברכב שלך חשובה לביצועים הכלליים ולבטיחות הרכב שלך. בחירת הצמיג שלך צריכה לשקף את התנאים שבהם אתה נוהג ואת ההעדפות שלך לתגובה וטיפול ברכב. עליכם להבין מה גודל הצמיג המתאים לרכב שלכם כדי לבחור את הבחירה הנכונה כאשר הגיע הזמן לרכוש צמיגים.


לכן, לא מזיק לדעת מעט על אופן זיהוי ומדידת הצמיגים, כך שתוכלו להרגיש יותר בנוח כשאתם הולכים לתהליך ההחלפה. כאן אנו מפרקים את הרצף הארוך שנראה בדרך כלל על דופן הצמיג. זה אולי נראה כמו קוד מחשב, אך למעשה מדובר באוסף פשוט למדי של מדדים נפרדים, שלכל אחד מהם יש השפעה שונה על ביצועי הצמיג הנתון.

מידות צמיגים
מידות צמיגים

למרבה המזל, קביעת איזה צמיגים מתאימים לרכב שלך היא פשוטה למדי. כל המידע שאתה צריך זמין באופן מיידי או במדריך הבעלים לרכב שלך או אי שם ברכב עצמו.


היכן למצוא גודל צמיג

לא משנה באיזה רכב אתה נוהג, מציאת מידת הצמיגים המתאימה לרכב שלך והמומלצת על ידי היצרן צריכה להיות קלה. המקום הטוב ביותר להתחיל לחפש הוא מדריך הבעלים.

אל תדאג אם אינך יכול לאתר את המדריך, אתה יכול גם למצוא מדריך להתאמת צמיגים במקומות הבאים:

  • משקוף דלת הנהג.

  • בתוך דלת תא הכפפות שלך.

  • בתוך פתח מיכל הדלק שלך.



בהנחה שהם בגודל המתאים, תוכל למצוא נתוני גודל צמיגים בדופן הצמיגים הנוכחיים שלך. עם זאת, לא משנה היכן תמצאו את גודל הצמיג שלכם, יהיה עליכם לפענח רצף של מספרים ואותיות.


סוג הצמיג

האות הראשונה בקוד מספרת לך באיזה סוג צמיג מדובר.

  • האות P מייצגת צמיג לרכב נוסעים. צמיגי מחלקה P כוללים מכוניות, רכבי שטח, קרוסאוברים, מיניוואנים וטנדרים קטנים יותר.

  • האותיות LT פירושו צמיג משאית קלה, המיועד לרכבים הנגררים נגררים או בעלי יכולת עומס ¾ ו- 1 טון.

  • האותיות ST מייצג טריילר מיוחד. מידות צמיגים אלה מיועדות לקרוואנים, כולל גלגלים חמישיים ונגררי נסיעה אחרים, נגררי סירות ונגררי שירות.

  • האות T מייצגת צמיג חלופי.


אם אין אות לפני המספר הראשון, יש לך צמיג מטרי המכונה לרוב גודל אירופי. הוא נמדד גם במילימטרים אך יכול להיות שיש לו יכולת עומס שונה מזו של צמיג P או LT.


מידות צמיגים: רוחב, יחס רוחב גובה וקוטר הצמיג
מידות צמיגים

רוחב הצמיג

המספר בן שלוש הספרות העוקב אחרי האות הוא רוחב הצמיג במילימטרים. נקרא גם רוחב החלק, מדידה זו נלקחת מהדופן החיצונית לדופן הפנימית. רוחבי צמיגים נפוצים נעים בדרך כלל בין 185 ל -235. ניתן למצוא צמיגים רחבים יותר במכוניות בעלות ביצועים גבוהים כמו שברולט קורבט 2018, שיש לה צמיגים אחוריים עם רוחב חתך 335 מ"מ. צמיגים רחבים יותר מציעים בדרך כלל אחיזה גדולה יותר של משטח יבשים.


יחס רוחב גובה

הקו האלכסוני מפריד בין מספר רוחב הצמיג ליחס רוחב גובה. ככל שהיחס רוחב גובה גדול יותר, כך דופן הצמיג גבוהה יותר או "פרופיל" כפי שהוא מכונה לפעמים. יחס הממדים הוא אחוז. זה גובה הדופן שנמדד מחישוק הגלגל לראש הצמיג, מבוטא באחוזים מרוחב הצמיג. במילים אחרות, זה גובה הדופן מחולק לרוחב הצמיג.


יחסי גובה-רוחב נעים בדרך כלל בין 35 ל -70, כאשר 55 עד 65 שכיחים למדי. צמיגים בעלי יחסי גובה נמוכים יותר נמצאים בדרך כלל ברכבים ספורטיביים, מכיוון שהם נוטים לספק תגובת היגוי חדה יותר בפנייה. בגלל הריפוד הנוסף שמציעות דפנותיהם הגבוהות יותר, צמיגים עם יחסי רוחב גבוהים יותר נוטים לספוג מהמורות ופגמים אחרים בכבישים טובים יותר מאשר צמיגים בעלי יחס רוחב-רוחב נמוך.


בדוגמה זו, יחס הגובה-רוחב הוא 70, כלומר הדופן בגובה 70% מרחב הצמיג. כדי להשיג את גובה הדופן, קח את רוחב הצמיג 225 מ"מ ואז הכפל את זה ב -0.70 ותקבל 157.5 מ"מ, גובה הדופן במילימטרים.


צמידי בנייה רדיאלית
צמידי בנייה רדיאלית

סוג הבנייה

אות יחידה זה מספרת לך על הבנייה הפנימית של הצמיג.


האות R מיועד לצמיגים רדיאליים, תקן התעשייה עבור מרבית הצמיגים כיום. יש להם אחיזת כביש טובה יותר, עמידות גלגול נמוכה יותר לקילומטראז' טוב יותר, נוחות נסיעה ועמידות בהשוואה לדורות הקודמים של הצמיגים. בצמיג רדיאלי, השכבות - שכבות מיתרי חזק העשויות תערובת של פוליאסטר, פלדה ובד ומצופות בגומי - מונחות בניצב לכיוון הנסיעה.


האות D מיועד לצמיגים הבנויים בשכבות אלכסוניות (משוכללות), הנקראות צמיגים בנויים הטיה. הם נקראים גם צמיגים קונבנציונליים, שכבתיים, או שכבות צולבות. חלק מצמיגי האופנוע והקרוואן עדיין משתמשים בבנייה הפנימית הזו.



חלק מצמיגי הרצה מזוהים עם F.


קוטר הגלגל
קוטר הגלגל

קוטר הגלגל (באינצ'ים)

קוטר הגלגל זהו מספר דו ספרתי מציין את קוטר הגלגל באינץ', כמה רחב הגלגל במרכז. זהו המרחק בין שני אזורי מושב החרוזים (שם הצמיג נקבע ונאטם היטב על ההגה).


מרבית הרכבים החדשים מגיעים בדרך כלל עם צמיגים בטווח 15 עד 18 אינץ'. מכוניות ספורטיביות ורכבי יוקרה (במיוחד קרוסאוברים ורכבי שטח) מצוידים לרוב בצמיגים גדולים יותר - בדרך כלל בין 19 ל -22 אינץ'.



מדד העומס

מדד עומס מציין את אינדקס עומסי הצמיגים. סמל אינדקס העומס מציין כמה משקל צמיג יכול לתמוך, בהתבסס על התרשים הסטנדרטי הבא.

לרוב צמיגי המותגים יש יכולות עומס שעולות על דרישות המכונית עליהן הם מותקנים. דירוגי עומס הצמיגים ברכבי נוסעים מודרניים נעים בדרך כלל בין 75 (387 ק"ג) ל -105 (925 ק"ג).

בדוגמה שלנו, מדד העומס הוא 91, מה שמעיד על יכולת העומס של הצמיג 615 ק"ג.





דירוג המהירות

האות האחרונה היא דירוג המהירות, שאומר לך את המהירות הגבוהה ביותר שניתן לנסוע בה לאורך זמן. צמיג עם דירוג מהירות גבוה יותר יכול להתמודד טוב יותר עם חום ולספק יותר שליטה במהירויות מהירות יותר. מהירות ההפעלה המקסימלית של רכב היא לא יותר מדירוג המהירות הנמוך ביותר של כל הצמיגים המותקנים ברכב. (כמובן שכדאי תמיד לעמוד במגבלות מהירות לנהיגה בטוחה יותר.) דירוג המהירות הוא בדרך כלל, אך לא תמיד, אות אחת (ראו בתרשים).


* עבור צמיגים בעלי יכולת מהירות מרבית מעל 240 קמ"ש, ZR עשוי להופיע בייעוד המידות. מעל 300 קמ"ש, ZR חייב להופיע בתווית המידה, כולל סמל מהירות Y בסוגריים.

1,972 צפיות0 תגובות
bottom of page