top of page

איזון גלגלים וכיוון פרונט

איזון גלגלים מתייחס להתאמה של כל חוסר איזון במשקל הצמיג. זה מוודא שהמשקל מפוזר באופן שווה סביב כל היקף היחידה. צמיג שאינו מאוזן גורם לנסיעה רועדת ולא אחידה. אם צמיג קדמי לא מאוזן כראוי סביר להניח שתרגיש רטט בהגה. אם הבעיה היא מאחור הרעד יהיה מורגש במושב או ברצפה. אם לא מטפלים בה, חלוקה לא אחידה זו של לחץ ומשקל מגבירה את בלאי הצמיגים שלך, ומאלצת אותך להחליף אותם לעתים קרובות מהנדרש.


כדי לאזן את הצמיגים שלך, טכנאי יפרוק את הגלגלים מהרכב ויעלה אותם על מכונת איזון מיוחדת. המכונה מסובבת את הצמיג במהירות גבוהה כדי לקבוע היכן יש חוסר איזון. לאחר מכן, הטכנאי מכניס משקולות קטנים לצמיג כדי לתקן את חוסר האיזון.

כיוון פרונט
כיוון פרונט


מה גורם לגלגל לצאת מאיזון?

  • בלאי רגיל וצמיגים שיוצרו לא מאוזנים.

  • חלקי מתלים שחוקים.

  • פגיעות פתאומיות (מכה בשוליים, פגושים).


מה הסימפטומים לגלגל לא מאוזן?

איזון צמיגים וכיוון פרונט
איזון צמיגים וכיוון פרונט
  • גלגל לא מאוזן ייצור רעידות שיגברו ככל שהרכב יאיץ.

  • אם אתה מרגיש את הרטט בעיקר בהגה, הבעיה היא ככל הנראה בגלגל קדמי.

  • אם הרטט נמצא בעיקר במושב, הבעיה היא כנראה מאחור.

  • צמיג שאינו מאוזן עשוי להיות בעל דפוסי בלאי מסולסלים.


כיוון פרונט




כיוון פרונט מתייחס לכוונון של מתלי הרכב שלכם (המערכת המחברת בין רכב לגלגליו) כדי לוודא שהגלגלים ממוקמים נכון יחסית לכביש.


ישנם שלושה סוגים של זוויות המותאמות במהלך יישור הגלגלים:

כיוון פרונט - זווית שיפוע

שיפוע: הזווית הפנימית או החיצונית של הצמיג במבט מקדימה של המכונית.






כיוון פרונט - זווית בוהן

הבוהן: הזווית הפנימית או החיצונית של הצמיג במבט מלמעלה על הרכב.






כיוון פרונט - זווית גלגלית

גלגלית: זווית ציר ההיגוי במבט מצד הרכב.








אל תזלזלו בחשיבות של יישור צמיגים. ללא יישור מתאים, הגלגלים שלך יתנגדו לפקודות ההגה והצמיגים שלך יתלבשו בצורה לא אחידה. יישור קבוע יעזור לצמיגים שלך לבצע כמיטב יכולתם ולהימשך זמן רב יותר.


מה גורם לחוסר כיוון פרונט?

  • בורות

  • פגיעות פתאומיות (מכה בשוליים, פגושים).

  • בלאי רגיל

  • נהיגה אגרסיבית

  • מטען כבד

  • חלקי מתלה בלויים / הוחלפו

  • צמיגים לא תואמים

מה הסימפטומים לפרונט לא מאוזן?

  • הרכב שלך מושך/נסחף שמאלה או ימינה.

  • משיכה יוצאת דופן לצד זה או אחר כשנוסעים בכביש ישר.

  • אתה מרגיש שההגה שלך רוטט.

  • אתה נוהג ישר אבל ההגה שלך לא במרכז.

  • אתה מבחין בבלאי אחיד של הצמיגים:

    • מסור: הרגיש את הצמיג שלך. התחושה מזכירה לך שיני מסור?

    • נוצות: האם אתה מבחין בחריצה על משטח הצמיג שלך, או בצדדים חלקים המתחלפים לצדדים חדים?

    • שחיקת כתף חד צדדית: אם אתה מבחין כי צד אחד של הצמיג שלך נשחק מהר יותר מהצמיג בכללותו, זהו שחיקת כתף חד צדדית.

באיזו תדירות צריך לאזן גלגלים ולכוון פרונט?

בדומה לרוב שירותי תחזוקת הרכב, אין תשובה מוחלטת לתדירות שבה עליכם לבצע איזון צמיגים. יש לקחת בחשבון הרבה גורמים, כולל התדירות שבה אתה נוהג ברכב שלך, איכות הכבישים שאתה נוהג בהם ואיכות הצמיגים שלך.


עליכם תמיד לבדוק את הוראות הרכב שלכם בכדי לברר מה ממליץ היצרן. אך בדרך כלל, איזון גלגלים נדרש בדרך כלל בתדירות גבוהה יותר מאשר כיוון פרונט.


כלל אצבע טוב הוא לבדוק את יישור הגלגלים ואת שיווי המשקל שלך כל 20,000-25,000 ק"מ או פעם בשנה. אתה צריך גם לבצע כיוון פרונט ואיזון גלגלים בכל פעם שאתה מתקין צמיגים חדשים. פעולה זו תעזור לכם להפחית בתיקונים יקרים ובעלויות דלק ותעניק לכם שקט נפשי בדרכים.


580 צפיות0 תגובות
bottom of page